woensdag 25 maart 2015

In mijn blootje

Ik ga je iets onthullen. Het is iets waarover je in het algemeen en in het openbaar niet zo gemakkelijk over praat. Ik tenminste niet. Ik weet dan ook niet zo goed hoe ik het moet zeggen, maar eh..... ik slaap 's nachts in mijn Evakostuum. Pfffff, dat is er uit.

Ik slaap dus in mijn blootje. Of eigenlijk ook weer niet, want 'mijn blootje' kreeg onlangs een andere betekenis.



Opstaan!
Als de honden 's morgens vinden dat wij op moeten staan, laten ze dat ons luid en duidelijk weten. Ik schiet dan een ochtendjas aan, en ga naar beneden, waar ik met een slaperig hoofd het ontbijt voor de drie luidruchtige monsters klaarmaak. Als dat ontbijt op is, loopt mijn lief een kort plas- en poeprondje met ze. In de tussentijd word ik langzaam wakker met een kop thee en een bak havermout. Nog altijd in mijn ochtendjas dus.

Wandelen!
De doggies weten dat er wat later op de ochtend een langere wandeling volgt met mij, naar de dijk waar ze los mogen. Die wandeling mag wat Hoover betreft, direct volgen op dat korte loopje. Hij gunt me dan ook nauwelijks de tijd om mijn havermout op te eten, laat staan om me te douchen en aan te kleden.
Toen hij weer eens stond te drammen, legde mijn lief hem uit dat ik nog in mijn blootje zat. Dat dat blootje, weliswaar verstopt onder mijn ochtendjas, echt geen geschikte kledij was om buiten te wandelen.

Maar.... als ik in mijn blootje zat ondanks mijn ochtendjas .... dan was die ochtendjas dus eigenlijk mijn blootje. Sindsdien heeft mijn ochtendjas een naam: 'mijn blootje'.

Hoover en mijn blootje
Hoover weet al goed dat wanneer ik in mijn blootje zit, er nog niet gelopen wordt. Soms vergeet hij het nog wel eens, zo graag wil hij dan met mij op stap. Dan staat hij blaffend naast me in de hoop dat ik snap wat hij bedoelt. Als ik dan mijn blootje opentrek om mijn 'echte blootje' te laten zien, is zijn reactie hilarisch. Van verbazing vergeet hij verder te blaffen, helemaal beduusd en bijna geschrokken blijft ie even stil staan kijken om zich vervolgens onder tafel terug te trekken. Dan heb ik zelfs tijd voor een extra kop thee!

Dit lijkt een uitstekende tip voor als je het druk hebt en de tijd even stil wilt laten staan. Ik betwijfel echter of het in alle situaties zo effectief zal zijn. Niet doen dus!




1 opmerking:

  1. Ik ook. Niets heerlijker dan dat. En dan gewoon hup het bed uit, naar de koffie en dan pas later maar even douchen en aankleden.

    BeantwoordenVerwijderen

Apple gebruikers kunnen problemen ondervinden bij het plaatsen van een reactie. Excuses daarvoor.

Voor andere gebruikers: de eenvoudigste methode om een reactie te plaatsen: kies EERST een profiel bij 'Reageer als'. Het makkelijkst is Naam/URL. Je naam is gewenst, een URL hoeft niet. Klik op DOORGAAN. Schrijf vervolgens je reactie. Blok en kopieer (Ctrl+C)/bewaar voor de zekerheid je reactie, voor het geval dat het plaatsen niet in een keer vlekkeloos verloopt (mocht dat zo zijn, dan ligt dat niet aan jou!). Bekijk eventueel een voorbeeld van je reactie. Klik vervolgens op 'Publiceren'.
Vergeet niet aan te vinken dat je geen robot bent.

Op voorhand excuses als het plaatsen van een reactie niet in één keer lukt.