zaterdag 27 april 2013

Mijn Jonge Held

Ik schreef al eens eerder over 'mijn' windmolen. Samen met Grote Geert staat hij in Meedhuizen zijn best te doen de kosten van onze energierekening te drukken.
Meedhuizen ligt niet naast de deur en evenmin op welke route dan ook. Van er-eventjes-heen-gaan-om-te-kijken is dus geen sprake. Afgelopen week waren we redelijk dicht in de buurt dus we planden een tripje in.

Het was een zonnige en winderige dag. Zoals het hoort voor windmolens. Maar eigenlijk vermoed ik dat het daar altijd wel waait.
Het was even zoeken voordat we ze gevonden hadden, want een precieze locatie had ik niet. Wel de coördinaten van mijn Jonge Held, maar die bleken niet in te toetsen op de Truus-Truus. Of ik wist niet hoe dat werkte, dat ik ook goed mogelijk.

Hoe dan ook: we hebben de molens gevonden.
Grote Geert was duidelijk herkenbaar aan een sticker van de Windcentrale. Jonge Held stond er een beetje bloot - lees: zonder sticker - bij.
Onlangs zijn er echter satellieten aan de molens bevestigd omdat er een App wordt ontwikkeld waarmee de real time prestaties van de molens te volgen zijn. Aan die satellieten waren de molens in ieder geval herkenbaar.

Ik hou niet zo van vakantiefoto's van Jantje, Pietje en Klaasje achtereenvolgens in, voor, naast, achter op en onder de tent, maar onderstaande foto's moeten toch even.

M bij Jonge Held:




Ikke bij Grote Geert:


Dat het nog maar veel en heel hard mag waaien!

1 opmerking:

  1. Nicolette bedankt,
    Weten hoe hij er uit ziet is niet hetzelfde als weten dat hij er is.
    Wij bezitten delen in Grote Geert dus zijn blij met die stikker!
    We wonen in IJmuiden dus echt snel komen we niet langs de windmolen; wie weet verleggen we onze route eens als we naar Zweden gaan.
    Groeten,
    Frank en Corinne

    BeantwoordenVerwijderen

Apple gebruikers kunnen problemen ondervinden bij het plaatsen van een reactie. Excuses daarvoor.

Voor andere gebruikers: de eenvoudigste methode om een reactie te plaatsen: kies EERST een profiel bij 'Reageer als'. Het makkelijkst is Naam/URL. Je naam is gewenst, een URL hoeft niet. Klik op DOORGAAN. Schrijf vervolgens je reactie. Blok en kopieer (Ctrl+C)/bewaar voor de zekerheid je reactie, voor het geval dat het plaatsen niet in een keer vlekkeloos verloopt (mocht dat zo zijn, dan ligt dat niet aan jou!). Bekijk eventueel een voorbeeld van je reactie. Klik vervolgens op 'Publiceren'.
Vergeet niet aan te vinken dat je geen robot bent.

Op voorhand excuses als het plaatsen van een reactie niet in één keer lukt.