zaterdag 1 augustus 2015

De beren gereinigd

Gisteren had ik om mijn beerrestanten op te ruimen, een fietstocht gepland. De groene omgeving rondom Utrecht leent zich daar uitstekend voor.

Net voordat ik vertrok had ik nog mailcontact met vriendin R, die van de heldere inzichten. Ik vroeg haar of we weer eens binnenkort een dagje sauna zouden doen. Zij is altijd wel in voor een last-minute-actie dus waarom niet meteen diezelfde middag?
We hadden de keuze uit verschillende sauna's in de buurt of een hammam, een Marokkaans badhuis. We kozen voor het badhuis.


Zepen, stomen, scrubben, bemodderen en masseren ...

Ik was nog niet eerder in een badhuis geweest, dus ik was erg benieuwd. 
Het badritueel begon met een lekkere warme douche. Daarna heb ik de laatste restantjes beer heerlijk ingezeept, uit mijn poriën gestoomd, van mijn lijf gescrubt, bemodderd en laten wegmasseren. Het grindpad tussen mijn schouderbladen kon niet helemaal geëgaliseerd worden, maar het was erg lekker. Ik voelde ik me als herboren met een perzikzacht huidje. Geen ruimte meer voor beren. Jippie!

... en uit eten
Om de dag af te sluiten aten we bij een tapasrestaurant. Heerlijk zo'n tafel vol met allemaal kleine hapjes! 

Doen!
Ik kan iedereen zo'n baddermiddag aanraden, zeker als je net een zwaar berenavontuur achter de rug hebt. Helemaal als je ook nog eens visualiseert wat er met zo'n reinigingsritueel allemaal uit je lijf verdwijnt. Dit ga ik in gedachte houden voor als ik me weer eens tussen de beren bevind!

O ja, mijn fietstocht heb ik gehad, zij het niet die die ik gepland had. De route langs de Vecht is ook een aanrader!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Apple gebruikers kunnen problemen ondervinden bij het plaatsen van een reactie. Excuses daarvoor.

Voor andere gebruikers: de eenvoudigste methode om een reactie te plaatsen: kies EERST een profiel bij 'Reageer als'. Het makkelijkst is Naam/URL. Je naam is gewenst, een URL hoeft niet. Klik op DOORGAAN. Schrijf vervolgens je reactie. Blok en kopieer (Ctrl+C)/bewaar voor de zekerheid je reactie, voor het geval dat het plaatsen niet in een keer vlekkeloos verloopt (mocht dat zo zijn, dan ligt dat niet aan jou!). Bekijk eventueel een voorbeeld van je reactie. Klik vervolgens op 'Publiceren'.
Vergeet niet aan te vinken dat je geen robot bent.

Op voorhand excuses als het plaatsen van een reactie niet in één keer lukt.