vrijdag 27 maart 2015

52 weken: van lucht tot merk

Inspiratie komt en gaat. Dat blijkt ook zo te werken met fotografie-inspiratie. We krijgen nog steeds wekelijks nieuwe opdrachten, maar mijn inspiratie laat me een beetje in de steek. Het kost meer moeite, ik zie niet zoveel anders dan dat ik normaal zie, en het willen tonen van de foto's die ik wel maak, neemt (mede daardoor?) af. Maar ik ga door tot het bittere einde! Ga je mee?
Ga er maar goed voor zitten want dit worden foto's van bijna 10 opdrachten. 



Week 37: lucht
Weer maakte de samenwerking van Else met de weergoden het moeilijk. Het was de héle week (eerlijk waar!) zwaar bewolkt. Tegen de avond trok het af en toe wat open.

week 37: lucht

Week 38: dragers
De opdracht was 'ondersteuners' te fotograferen. Ik had meteen de dames van de Winkel van Sinkel in gedachten.

week 38: dragers bij de Winkel van Sinkel

Maar brildragers doen het ook goed!

week 38: (bril)dragers. Met dank aan R en A

Als bonusopdracht fotografeerde ik mijn lief: mijn steun en toeverlaat.

week 38: mijn steun en toeverlaat

Week 39: vleugels
Ik bleef even bij de brillen hangen: ik vond vleugels aan mijn leesbril en ik demonteerde de wc-bril voor een stel vleugelmoeren.

week 39: vleugels

week 39: vleugels

Week 40: kruisende lijnen
Vanaf dit moment begint mijn inspiratie me in de steek te laten. Aan het eind van de week fotografeerde ik bij het UCK - bijna wanhopig - mijn eerste foto van dit thema: eigenwijs kruisende poten van een pianokrukje in een muzieklokaal.

week 40: kruisende lijnen

Week 41: klanken
Mijn inspiratie was nog niet terug. Ik zag geen klanken die ik kon vastleggen. Helaas. 

Week 42: wit
Op de snelweg belandde ik in een zeer lokale hagelbui. Het duurde hooguit een minuut, maar daarna was alles.... wit!

week 42: wit

Mijn Valentijnsrozen waren rood en wit.

week 42: wit

Week 43: tekens (in de openbare ruimte)
Mijn route met de honden doorkruist een uitgezette wandelroute.

week 43: tekens

Maar er zijn meer tekens in de openbare ruimte. Ik vond ze ook op vuilnisbakken.

week 43: tekens

Week 44: paar (als in koppel, stel, tweetal)
Deze Schotse heren waken normaal van vanaf de boekenkast over ons. Speciaal voor deze foto mochten ze even luchten.

week 44: paar

Week 45: merken
Ik blijk best veel jasjes met en bijpassende accessoires van één bepaald merk te hebben. Ik gebruikte er een aantal voor de bonusopdracht.

week 45: bonusopdracht - mijn merk en ik

In het volgende Koontje over deze fotocursus hoop ik weer meer inspiratie te hebben en meer van mezelf te kunnen laten zien.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Apple gebruikers kunnen problemen ondervinden bij het plaatsen van een reactie. Excuses daarvoor.

Voor andere gebruikers: de eenvoudigste methode om een reactie te plaatsen: kies EERST een profiel bij 'Reageer als'. Het makkelijkst is Naam/URL. Je naam is gewenst, een URL hoeft niet. Klik op DOORGAAN. Schrijf vervolgens je reactie. Blok en kopieer (Ctrl+C)/bewaar voor de zekerheid je reactie, voor het geval dat het plaatsen niet in een keer vlekkeloos verloopt (mocht dat zo zijn, dan ligt dat niet aan jou!). Bekijk eventueel een voorbeeld van je reactie. Klik vervolgens op 'Publiceren'.
Vergeet niet aan te vinken dat je geen robot bent.

Op voorhand excuses als het plaatsen van een reactie niet in één keer lukt.