maandag 6 mei 2013

Waalsdorpervlakte

Elk jaar kijken M en ik op 4 mei rond een uur of 8 naar de Dodenherdenking op de Waalsdorpervlakte. We houden het nooit droog.
Elk jaar nemen we ons voor om er (naderhand) een keer naar toe te gaan, omdat we het steeds zo indrukwekkend vinden. Het kwam er nooit van. Tot vandaag.


We waren niet de enigen met deze gedachte. Het was er natuurlijk niet zo druk als op 4 mei, en ook was er geen Erepeloton, waren er geen fakkels en luidde de klok niet. Evenmin werd er de 'Taptoe' geblazen en ook werd er geen Wilhelmus gespeeld. De gekleurde dennenappels en de bloemen en kransen lagen er nog. Dat gaf wel wat extra's aan het geheel. Ik vond het minstens zo indrukwekkend als wat ik op tv zag.

Ik ga me niet mengen in de discussie wie je op 4 mei om 8 uur wel of niet moet herdenken. Voor mij mag iedereen dat zelf weten. Ik ben er voor om zolang er her en der (met een wat vreemd woord) 'vredesoperaties' plaatsvinden waarbij mensen voor onze vrijheid sneuvelen, de Dodenherdenking in ere te houden.







Hoe dan ook, ik vond het indrukwekkend! Misschien volgend jaar toch op 4 mei live aanwezig op de Waalsdorpervlakte??
 
--- XXX---

De 'openingsfoto' werd - met mijn toestemming - in juli 2014 gebruikt op de voorzijde van het verenigingsblad van het Utrechts Klokkenluiders Gilde.



2 opmerkingen:

  1. Schitterende foto s Nicolette,
    wil ik wel een keer samen met jou naar toe.
    ML

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Adri Onnekink UKG19 juni 2014 om 08:44

    Prachtige foto. Wij willen deze foto graag gebruiken als coverfoto voor ons Blad Luid en Duidelijk. Het verenigingsorgaan van het Utrechts Klokkenluiders Gilde. U krijgt bewijsnummers!

    BeantwoordenVerwijderen

Apple gebruikers kunnen problemen ondervinden bij het plaatsen van een reactie. Excuses daarvoor.

Voor andere gebruikers: de eenvoudigste methode om een reactie te plaatsen: kies EERST een profiel bij 'Reageer als'. Het makkelijkst is Naam/URL. Je naam is gewenst, een URL hoeft niet. Klik op DOORGAAN. Schrijf vervolgens je reactie. Blok en kopieer (Ctrl+C)/bewaar voor de zekerheid je reactie, voor het geval dat het plaatsen niet in een keer vlekkeloos verloopt (mocht dat zo zijn, dan ligt dat niet aan jou!). Bekijk eventueel een voorbeeld van je reactie. Klik vervolgens op 'Publiceren'.
Vergeet niet aan te vinken dat je geen robot bent.

Op voorhand excuses als het plaatsen van een reactie niet in één keer lukt.