donderdag 6 maart 2014

Cadeautjes!


Soms krijg je zomaar een cadeautje in je schoot geworpen. Soms duurt het even voor ik door heb dat
het een cadeautje is en het op waarde weet te schatten. Voor mij zijn het in ieder geval dingen waar ik rode konen van krijg. Soms niet groot genoeg voor een heel Koontje, maar verzameld wel leuk om te delen.

Geniet je mee??

Crea Bea
Ik vind mezelf nog steeds niet bijzonder creatief. Buiten de cursus 'Werken naar model' teken ik niet. Wonderbaarlijk eigenlijk dus dat het tijdens de lessen vaak wel goed lukt. Ik kan daar echt van genieten en er daarna nog een paar dagen op teren.

De workshop servies beschilderen waarvoor ik onlangs werd uitgenodigd vond ik erg leuk. De goed gelukte koppies van de doggies, uit het blote hoofd geschilderd, waren een echt cadeautje. Gelukkig bleef het glazuur van die mok heel na het afbakken. Bij de andere mok, die met het varken, is het glazuur gebarsten. Ik vind de hondenmok uiteindelijk te mooi voor dagelijks gebruik, dus hij staat nu tentoongesteld in een open kast. Af en toe draai ik het andere doggie naar de voorkant.

Binnenkort ga ik weer naar een workshop. Weer een met verf, maar dan ook met plamuurmessen en verfrollers. Ik ben heel benieuwd!

Lekker eten
Onlangs verraste mijn lief mij zomaar met een gebakken forel! Dat is heel bijzonder omdat hij zelf helemaal niet van vis houdt. Hij maakte het dus speciaal voor mij. Ik voelde mij gevleid.

En dan heb ik het nog niet over het konijn vermomd als kip, klaargemaakt op Vlaamse wijze dat we aten als kerstdiner, en de soep met zelfgebakken broodjes!  Ik ben gezegend met zo'n kok in huis!

Mooie foto's
Laatst tijdens mijn ochtendloopje met Hoover en Pippa scheen voor het eerst de zon weer. Ik ontdekte een plek waar de belichting van Hoover en Pippa subliem was. Daarna had ik regelmatig een camera bij me, maar vaak liepen de honden te hard of liepen er mensen met kinderwagens in beeld die ik niet in mijn compositie had bedacht. Of scheen de zon niet, of niet op het juiste moment. Of had ik geen camera bij me. Hoe dan ook, het lukte me niet om die mooie foto te maken.
Inmiddels staat de zon hoger als ik die bewuste plek bereik en is de belichting minder bijzonder. Die foto komt er wel, bijvoorbeeld volgend jaar rond deze tijd.

Vorige week ontdekte ik een andere mooie compositie van 'honden-drinkend-uit-rimpelloos-meertje-weerspiegeld-in-water', niet afhankelijk van enige zonneschijn. Ik ga mijn best doen voor alweer zo'n mooie foto.
Vanochtend zou het gekund hebben. Toen ik met mijn fototoestel in de aanslag stond, stonden Hoover en Pippa echter braaf naast mij te wachten. Kennelijk niet dorstig genoeg om uit het rimpelloze meertje te willen drinken.

Die foto's zijn er dus nog niet, maar de herinneringen aan die bijzondere beelden zijn voorlopig cadeautjes.

Voetreflex massage
Afbeelding: Wikipedia
Onlangs reageerde ik op een oproep waarin een proefpersoon voor een voetreflex massage werd gezocht. Ik reageerde voornamelijk omdat ik het gefrut aan mijn voeten wel lekker vind.
We maakten een afspraak, ik legde mijn loopprobleem voor en werd heerlijk verwend. Mijn voeten en onderbenen werden onder handen genomen met bijzonder aandacht voor dat deel van mijn rechtervoet dat het bekkengebied representeert.

Eenmaal weer thuis bleek het heilzaam voor mijn lopen!
Ik geloof niet zo erg in verstoorde energiebanen, chakra's en zonnevlechten, maar door deze ervaring ben ik graag bereid wat van mijn scepsis opzij te zetten. Het betekent niet dat ik nu eindeloze wandelingen kan maken of marathons kan lopen, maar ik merk duidelijk verschil met vóór die behandeling. Ik kies nu tijdens het lopen met de honden steeds vaker voor een lange dan voor de korte route. Het is een verademing om weer pijnvrij te lopen! De voetreflexbehandeling krijgt zeker een vervolg!

Goed gesprek
Vorige week raakte ik tijdens een wandeling met de honden aan de praat met een mevrouw die mijn pad kruiste. Ze had een stok bij zich die Pippa erg interessant vond. Het bleek een blindenstok, dus het kon niet de bedoeling zijn dat Pip daarmee aan de haal ging.
Enfin, we begonnen een gesprek ... en we raakten niet uitgepraat! Ik heb mijn route diverse keren verlengd om met haar op te kunnen blijven lopen. Toen onze wegen uiteindelijk uiteen gingen vertelde ze op de valreep dat ze Anne heette, uit Rotterdam kwam en op bezoek was bij haar schoondochters. Wat een  bijzondere vrouw! Ik hoop haar opnieuw tegen te komen als ze weer op bezoek is in Utrecht!

Publicatie
Onlangs stuurde ik een Koontje in ter publicatie op een website die gaat over (vrijwilligers)werk dat je met passie en bezieling doet. Ik bewerkte het Koontje genaamd 'Natte wangen' over mijn vrijwilligerswerk in het ziekenhuis. Dat is namelijk één van de dingen die ik nog steeds erg leuk vind om te doen. Mijn verhaal werd goed genoeg bevonden om te publiceren!

Ik zag mij daar voor het eerst als tekstschrijver en redacteur genoemd. Wat voelde dat goed!


Lente!
Vorig jaar wilde het maar geen lente worden. In mijn beleving was het jaar ongeveer voorbij voordat het eindelijk lente was. Hoewel ik daar niet echt rode konen van kreeg, schreef ik er regelmatig over. 
Deze week dronk ik voor het eerst 's morgens mijn koffie-met-chocolaatje buiten op mijn terras in het zonnetje. Ik verklaar bij deze de lente als gestart!

Je weet dat alles wat je aandacht geeft, groeit. Toch?
Daarom geef ik aandacht aan deze cadeaus. Ik wil niet hebberig overkomen, maar ik wil  best meer, meer, meer!

1 opmerking:

  1. Leuk om je Rode Koontjes te lezen. Zelf kom ik er niet toe maar ik zou het ongeveer net zoals jij willen doen (als ik het deed;)) Het is even gezellig lezen zo tussendoor.
    Dus wat mij betreft: Vooral Doorgaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Apple gebruikers kunnen problemen ondervinden bij het plaatsen van een reactie. Excuses daarvoor.

Voor andere gebruikers: de eenvoudigste methode om een reactie te plaatsen: kies EERST een profiel bij 'Reageer als'. Het makkelijkst is Naam/URL. Je naam is gewenst, een URL hoeft niet. Klik op DOORGAAN. Schrijf vervolgens je reactie. Blok en kopieer (Ctrl+C)/bewaar voor de zekerheid je reactie, voor het geval dat het plaatsen niet in een keer vlekkeloos verloopt (mocht dat zo zijn, dan ligt dat niet aan jou!). Bekijk eventueel een voorbeeld van je reactie. Klik vervolgens op 'Publiceren'.
Vergeet niet aan te vinken dat je geen robot bent.

Op voorhand excuses als het plaatsen van een reactie niet in één keer lukt.