vrijdag 21 augustus 2015

52 weken: het vervolg

Het is al een tijdje stil aan het fotofront. Met betrekking tot Koontjes dan, want ik fotografeer nog steeds. Inmiddels neem ik deel aan twee verschillende fotogroepen; één die voortkwam uit de groep '52 Weken anders Kijken', de andere is het officiële vervolg op die groep.

Omdat ik er destijds veel plezier aan beleefde mijn foto's te laten zien, ga ik daarmee door. Ik zal jullie echter niet vermoeien met voor welke groep ik welke foto maakte. Het idee is namelijk hetzelfde: fotografeer een bepaald thema gedurende één of twee weken.


Club
Dit was een lastig onderwerp, want hoe breng je een club in beeld als je geen lid bent van allerhande groepjes die regelmatig samenkomen? Ik ging dus weer op zoek  naar alternatieve invullingen van het thema.  


Club

Gelukkig heeft mijn lief een kennis die golft. Zijn Big Bertha's waren fotogeniek.

Clubs

Kunst
Soms hoef je helemaal niet zover te zoeken naar kunst.

Kunst (in de wijk)

Kunst (in mijn achtertuin)

Openbaar Vervoer
Op vakantie zijn voor dergelijke foto-opdrachten hoeft geen probleem te zijn, zolang je maar een fototoestel meeneemt. In de week van deze opdracht was ik in Denemarken. Daar ziet een spoorwegovergang er nét iets anders uit dan hier, maar is toch duidelijk herkenbaar als zodanig.

Openbaar Vervoer (Denemarken)

Beweging
Mijn lief bakt al een tijdje zijn eigen brood. Daar komt heel wat beweging bij kijken.

Beweging (handmatig)



Beweging (machinaal)



Vogel
Dit is een standbeeld aan de voet van de St. Jan in Den Bosch. Ik vind de combinatie van het donkere beeld en de kathedraal op de achtergrond erg mooi.

Vogel

Deze eend in mijn wijk wilde graag voor me poseren. Eerlijkheidshalve geef ik toe dat ik de achtergrond met Photoshop heb bewerkt.

Vogel

Stuk
Dit is het onderwerp dat ik had bedacht toen het mijn beurt was. De juf van de officiële fotogroep was me net voor met háár onderwerp voor die week: mislukt. Ik was even uit het veld geslagen, maar niet alles wat mislukt is, is ook per definitie stuk. Ik gooide mijn onderwerp dus in de (andere) groep. Ik koos dit onderwerp, omdat het meerdere betekenissen heeft. Hier twee van mijn foto's.

Voor iemand die niet zo goed meer loopt, is twee kilometer best een heel stuk. Ook gewoon wandelend!

Stuk (als in afstand)

Met koken gaat er af en toe iets stuk. Tja....


Stuk (als in kapot)

Druppels
In de weken van deze opdracht was het droog en warm weer. Ik wilde liever geen kunstmatige druppels creëren, dus nadat er een fris buitje viel, zag ik mijn kans schoon!

Druppels

Druppels


Ik ga jullie weer regelmatiger op de hoogte houden. Met twee opdrachten parallel aan elkaar heb ik meer beeldmateriaal dan ooit!

1 opmerking:

  1. Leuk, weer foto's
    Altijd de vraag: wat maak je van de opdracht??
    ML!

    BeantwoordenVerwijderen

Apple gebruikers kunnen problemen ondervinden bij het plaatsen van een reactie. Excuses daarvoor.

Voor andere gebruikers: de eenvoudigste methode om een reactie te plaatsen: kies EERST een profiel bij 'Reageer als'. Het makkelijkst is Naam/URL. Je naam is gewenst, een URL hoeft niet. Klik op DOORGAAN. Schrijf vervolgens je reactie. Blok en kopieer (Ctrl+C)/bewaar voor de zekerheid je reactie, voor het geval dat het plaatsen niet in een keer vlekkeloos verloopt (mocht dat zo zijn, dan ligt dat niet aan jou!). Bekijk eventueel een voorbeeld van je reactie. Klik vervolgens op 'Publiceren'.
Vergeet niet aan te vinken dat je geen robot bent.

Op voorhand excuses als het plaatsen van een reactie niet in één keer lukt.