zondag 9 augustus 2015

Stuff that makes me happy

Het resultaat van de uitdaging die ik met mijzelf aanging, viel wat tegen. Om mij uit een dip te trekken, had ik bedacht om een week lang ten minste om de dag een Koontje te maken, omdat ik daar altijd een tijdje kan teren. Als mijn goede gevoel hoogtij zou vieren, zou die dip geen kans meer krijgen, toch?


Verslaving
Ik heb mijn doel bereikt en (gemiddeld) om de dag een Koontje geschreven. Wat dat betreft is mijn missie geslaagd. Ook werd ik uit mijn dip getrokken. Maar niet door die Koontjes.
Ik weet nu dat het goede gevoel dat ik van leuke Koontjes krijg, steeds minder lang blijft hangen als ik ze snel achter elkaar schrijf. Het is als met een drugsverslaving: met dezelfde hoeveelheid wordt het resultaat steeds minder krachtig. De oplossing zou kunnen zijn om dan een grotere hoeveelheid te gaan gebruiken. Gegeneraliseerd naar mijn Koontjes, betekent dat dat ik elke dag een Koontje méér dan de vorige dag moet maken. Los van dat mij daartoe de inspiratie ontbreekt, heb ik ook nog andere dingen te doen. Dat is dus geen oplossing. Ik spreek wat die drugsverslaving overigens niet uit eigen ervaring, don't worry!

Inspiratie
Het gebrek aan inspiratie stelde me trouwens wel voor een probleem. Want waar schrijf ik allemaal over als ik meerdere Koontjes in één week moet maken? Ik had me van tevoren al ingedekt door te melden dat de Koontjes waarschijnlijk minder diepgaand en inhoudelijk zouden zijn. Dat maakte de druk wat minder groot. Het schrijven over 'niets', met maar weinig inhoud, vind ik echter niet eenvoudig. Ik vind ik ook maar weinig bevredigend. Het schrijven van méér Koontjes is dus geen oplossing voor een positief gevoel. Ik ga weer terug naar een wekelijks Koontje!

Doen!
Méér Koontjes maken biedt dus geen uitkomst. Een goed gevulde agenda wel. Ik was vorige week blij met R. Behalve dat ze me een helder inzicht gaf, gingen we samen op stap.  Gewoon een middagje doen, in plaats van te verzanden in denken. Fietsen, badderen en lekker eten. Hoe simpel kan het zijn? Dank je wel, R!

Conclusie
Mijn conclusie na mijn uitdaging is dat bezig blijven, jezelf vertroetelen en visualiseren hoe je vervelende gevoelens elimineert, het beste werkt. Tijd dus om mijn agenda te vullen met leuke dingen waar ik blij van wordt. En te zorgen dat ie gevuld blijft. Werk aan de winkel!

De foto rechtsboven is een detail van een chocoladeverpakking (85%). Het werkt! Ik spreek uit ervaring.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Apple gebruikers kunnen problemen ondervinden bij het plaatsen van een reactie. Excuses daarvoor.

Voor andere gebruikers: de eenvoudigste methode om een reactie te plaatsen: kies EERST een profiel bij 'Reageer als'. Het makkelijkst is Naam/URL. Je naam is gewenst, een URL hoeft niet. Klik op DOORGAAN. Schrijf vervolgens je reactie. Blok en kopieer (Ctrl+C)/bewaar voor de zekerheid je reactie, voor het geval dat het plaatsen niet in een keer vlekkeloos verloopt (mocht dat zo zijn, dan ligt dat niet aan jou!). Bekijk eventueel een voorbeeld van je reactie. Klik vervolgens op 'Publiceren'.
Vergeet niet aan te vinken dat je geen robot bent.

Op voorhand excuses als het plaatsen van een reactie niet in één keer lukt.