maandag 28 september 2015

52 weken: drama, aantrekken en afstoten

Dit Koontje gaat over aantrekkelijke verleidingen, afstotende bedreigingen en drama's. Maar ook over feedback. Hele mooie feedback!

Verleiding
Waar laat ik me toe verleiden? Voor een controlefreak is dat nog best een lastige vraag om te beantwoorden, want het liefst regisseer ik alles. Toch vond ik een paar verleidingen.
 
De meeste boeken koop ik tegenwoordig online, maar als ik er dan toch een in een 'stenen winkel' koop, kan ik de verleiding vaak niet weerstaan om het in te laten pakken. Als cadeautje voor mezelf. 

Verleiding

Eén van de verleidingen waar ik maar moeilijk weerstand aan kan bieden is een stukje chocolade bij de koffie. Voor iemand met diabetes type II is chocolade natuurlijk uit den boze. Ik hou mezelf voor dat die met meer dan 70% aan cacao minder kwaad kan. Deze, met 85% cacao, is dus misschien zelfs wel goed voor me!

Verleiding

De laatste foto is het resultaat van een minstens zo ongezonde verleiding. Ter info: de stokjes zijn niet allemaal van mezelf, en ook niet allemaal uit de week van de opdracht.
De fotojuf geeft elke week uitgebreide feedback op één van de door de groep ingestuurde foto's. Dit keer koos ze mijn foto!

Verleiding

Haar feedback:

"Jullie hebben allemaal heerlijk verleidelijke foto's gemaakt, maar wat ik hier zo leuk aan vind is dat Nicolette de verleiding met terugwerkende kracht suggereert. Een verleiding die je niet kon weerstaan, door middel van een pars pro toto (stukje van het geheel). Heel simpel om te doen, maar heel sterk qua concept.
Je hebt ze leuk speels neergelegd, alsof er inderdaad een Magnum-feestje is geweest. Heel erg geslaagde interpretatie! En mooi voorbeeld van de kracht van suggestie."
Je snapt dat ik zat te glunderen achter mijn pc!

Dreiging
Direct na de verleiding mochten we aan de slag met dreiging. Dat was even omschakelen.  Ik vond er toch een paar.

Prikkeldraad op een hek vind ik altijd bedreigend. Het is in ieder geval niet uitnodigend. Aan de andere kant van de struik staat een afschrikwekkend hek. Ik loop ik hier altijd maar snel aan voorbij.

Dreiging

De oude apothekerskast die ik van mijn vader erfde, is weer in ere hersteld. Tenminste één laatje is gevuld met medicijnen van mijn lief. Links de voorraad, rechts de aangesproken doosjes. Ik vind de hoeveelheid pillen best bedreigend, maar zonder pillen dreigt een hartinfarct. Dat vind ik veel bedreigender. 

Dreiging

Het weer werkte gedurende de week van deze opdracht gelukkig mee. Dat leverde mooie plaatsje op! Weerfoto's in zwart-wit ogen vaak bedreigender dan in kleur. Ik zag dan ook veel zwart-wit foto's voorbij komen. Toch behield ik in die van mij de kleuren, al moet je er wel goed naar zoeken.

Dreiging

Drama
Gelukkig waren tijdens de week van deze opdracht mijn persoonlijke drama's erg klein. Het grootste drama bestond uit een greep in een rotte sinaasappel. Dat was even schrikken, maar overheen te komen.
  
Drama

De gemeente Utrecht houdt van drama. Dat blijkt wel uit de bordjes die geplaatst waren bij een onlangs aangelegd wandelpad. Laten we hopen dat het er niet te druk wordt!


Drama
Volgende keer weer meer!






1 opmerking:

Apple gebruikers kunnen problemen ondervinden bij het plaatsen van een reactie. Excuses daarvoor.

Voor andere gebruikers: de eenvoudigste methode om een reactie te plaatsen: kies EERST een profiel bij 'Reageer als'. Het makkelijkst is Naam/URL. Je naam is gewenst, een URL hoeft niet. Klik op DOORGAAN. Schrijf vervolgens je reactie. Blok en kopieer (Ctrl+C)/bewaar voor de zekerheid je reactie, voor het geval dat het plaatsen niet in een keer vlekkeloos verloopt (mocht dat zo zijn, dan ligt dat niet aan jou!). Bekijk eventueel een voorbeeld van je reactie. Klik vervolgens op 'Publiceren'.
Vergeet niet aan te vinken dat je geen robot bent.

Op voorhand excuses als het plaatsen van een reactie niet in één keer lukt.