zondag 18 oktober 2015

52 weken: ritmes en materie

Afgelopen weken mochten we ons op ritmes en materie storten. Ritmes zijn herhalingen, dingen die vaker voorkomen, terugkeren. Duidelijk, nietwaar? Het kan extra spannend zijn als er een afwijking in voorkomt. Ofwel: zoek de verschillen.
Daarna mochten we ons storten op papier, hout en metaal. Het papier liet ik aan mij voorbijgaan, dat worden 'paaseieren' (foto's die ik op een later moment maak), maar hout en metaal vond ik wel in mijn directe omgeving.


Ritme
Ik vond ritmes in rietstengels in het park...

Ritme

... tijdens een autorit op de snelweg (let ook op de beeldrijm op het wegdek!)...

Ritme

... en twee keer zag ik ritmes in winkelwagentjes.

Ritme

Ritme

Ritmes met een afwijking
Zoek de afwijking!
Zoek bijvoorbeeld naar de die ene auto die afwijkt wat betreft kleur en positie...

Ritme met een afwijking

 ... naar de dame met de rollator...

Bijschrift toevoegen

 ... en naar de gesloten luiken.

Bijschrift toevoegen

Hout
Ik vond een spannende stapel houten stammetjes.

Hout

Hout
Metaal
Ik koos voor metalen (gebruiks)voorwerpen uit mijn directe omgeving.
Zoals een schaar...

Metaal

... een knoflookpers...

Metaal

... en mijn agenda.

Metaal

Als ik mijn papieren paaseieren gevonden heb, meld ik me weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Apple gebruikers kunnen problemen ondervinden bij het plaatsen van een reactie. Excuses daarvoor.

Voor andere gebruikers: de eenvoudigste methode om een reactie te plaatsen: kies EERST een profiel bij 'Reageer als'. Het makkelijkst is Naam/URL. Je naam is gewenst, een URL hoeft niet. Klik op DOORGAAN. Schrijf vervolgens je reactie. Blok en kopieer (Ctrl+C)/bewaar voor de zekerheid je reactie, voor het geval dat het plaatsen niet in een keer vlekkeloos verloopt (mocht dat zo zijn, dan ligt dat niet aan jou!). Bekijk eventueel een voorbeeld van je reactie. Klik vervolgens op 'Publiceren'.
Vergeet niet aan te vinken dat je geen robot bent.

Op voorhand excuses als het plaatsen van een reactie niet in één keer lukt.