zaterdag 30 januari 2016

Stilte...?

Het overkwam me nog niet eerder dat ik een hele maand geen Koontje schreef. Het is niet dat er niets gebeurt, integendeel! Ik voelde alleen niet de behoefte om het breed uit te meten in een Koontje. Misschien ga ik het er nog wel eens over hebben, misschien ook niet.

Op tekenfront was het in ieder geval een spannende maand.




Zie daarvoor onderstaand filmpje.



Wereldberoemd in Utrecht?
Na de goed gelukte portretserie van begin januari durfde ik het aan me op te geven voor een workshop portrettekenen in het Centraal Museum, op 24 januari. Het zou een tekensessie worden à la 'Sterren op het doek' met Ingmar Heytze en Erik de Jong (Spinvis). Mèt interviews van de Bekende Utrechters, maar alles in één middag en zonder veiling voor het goede doel. Spannend! Gelukkig had ik nog een paar lessen om te oefenen...
Eindelijk was het 24 januari. Met mijn tekenspullen onder de arm toog ik naar het Centraal Museum.
Helaas waren de omstandigheden om te tekenen in het museum niet zo best, mocht ik niet met houtskool tekenen en had ik mijn tekendag niet. Ik durf mijn portretten dan ook niet te laten zien. Het was in ieder geval een leuke ervaring. En ik haalde er de krant mee! Ik werd tijdens het tekenen geïnterviewd en ik sta zelfs op de foto na afloop! (Klik hier voor de digitale versie van het artikel)


En nog een artikel, over de ervaring van het modelzitten van Ingmar Heytze.


 Ik word nog niet herkend op straat, maar wat niet is, kan nog komen.

Over tot de orde van de dag: modeltekenen in 'het klasje' bij Ineke.

Kleur
Zoals je in het filmpje zag, was mijn laatste tekening in kleur. Tijdens de lessen wordt nu ook aandacht besteed aan schilderen, in plaats van alleen aan tekenen. Wie weet, ga ik me daar eens in verdiepen.

Volgende week pak ik ook een oude liefde - het aquarelleren - weer op. De basis is er nog wel, maar het was 10 jaar geleden dat ik een penseel vasthield. Wie weet waar dat toe gaat leiden!

1 opmerking:

  1. Mooi filmpje. Ik vond die eerste voet erg mooi gedaan. En gefeliciteerd met de tekensessie in het Centraal Museum. Ik had het al gelezen, maar nu kan ik je feliciteren.

    BeantwoordenVerwijderen

Apple gebruikers kunnen problemen ondervinden bij het plaatsen van een reactie. Excuses daarvoor.

Voor andere gebruikers: de eenvoudigste methode om een reactie te plaatsen: kies EERST een profiel bij 'Reageer als'. Het makkelijkst is Naam/URL. Je naam is gewenst, een URL hoeft niet. Klik op DOORGAAN. Schrijf vervolgens je reactie. Blok en kopieer (Ctrl+C)/bewaar voor de zekerheid je reactie, voor het geval dat het plaatsen niet in een keer vlekkeloos verloopt (mocht dat zo zijn, dan ligt dat niet aan jou!). Bekijk eventueel een voorbeeld van je reactie. Klik vervolgens op 'Publiceren'.
Vergeet niet aan te vinken dat je geen robot bent.

Op voorhand excuses als het plaatsen van een reactie niet in één keer lukt.