zondag 21 januari 2018

Harde wind en hoogwater

De wat meer extreme weersomstandigheden lenen zich goed voor het maken van foto's. Ik bofte: we hadden maar liefst twee stormen die Nederland - letterlijk - platlegden én hoogwater. Enig ramptoerisme is mij niet vreemd en ik maakte veel foto's.
Lees hier het verhaal bij de foto's van de dagen 44, 55 en 59.



Hoogwater
Door een combinatie van veel regen en smeltend ijswater uit de Alpen stond het water in veel rivieren erg hoog. Gelukkig ging het nergens echt mis. Het leverde wel mooie plaatjes op. Op zondag 14 januari (droog en zonnig, heerlijk fietsweer) was het water alweer aan het zakken. Ik nam een kijkje bij de Lek.







Harde wind
Deze maand kregen we twee stormen te verduren, op 3 en 19 januari. Je begrijpt dat ik niet ben gaan fietsen met die wind. Wind mee is leuk, maar ooit zul je ook weer terug moeten. Tijdens de stormen maakte ik mijn foto's dus wat dichter bij huis.
Het was spannend om naar buiten te gaan met zoveel wind, zeker met de honden. Zouden ze op de redelijk onbeschermde, wat hoger gelegen dijk in het losloopgebied weggeblazen worden? Ik durfde het, ondanks de wind, aan om ze los te laten lopen.



Voor de honden was de wind uiteindelijk geen probleem. Voor een aantal bomen in het park bij mij in de buurt liep het minder goed af.





 


Hoewel dit extreme weer spannend is, kijk ik toch al uit naar de lente. Laat maar komen!








2 opmerkingen:

  1. Nog een keer: wat een leuke foto's van je honden, ze zijn zo echt wel uitgewaaid. Wat een water hebben we in Holland; Raphael in Kenya zou er wat voor over hebben voor zijn Fruit Tree Museum. Echte hollandse foto's van het water: favoriete die met de knotwilgen, daar heb ik wat mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. HALLO NICOLETTE.
      Wat een prachtige foto's. Heerlijk die verwaaide honden, Heb je ooit foto s opgestuurd naar de weerman?

      Verwijderen

Apple gebruikers kunnen problemen ondervinden bij het plaatsen van een reactie. Excuses daarvoor.

Voor andere gebruikers: de eenvoudigste methode om een reactie te plaatsen: kies EERST een profiel bij 'Reageer als'. Het makkelijkst is Naam/URL. Je naam is gewenst, een URL hoeft niet. Klik op DOORGAAN. Schrijf vervolgens je reactie. Blok en kopieer (Ctrl+C)/bewaar voor de zekerheid je reactie, voor het geval dat het plaatsen niet in een keer vlekkeloos verloopt (mocht dat zo zijn, dan ligt dat niet aan jou!). Bekijk eventueel een voorbeeld van je reactie. Klik vervolgens op 'Publiceren'.
Vergeet niet aan te vinken dat je geen robot bent.

Op voorhand excuses als het plaatsen van een reactie niet in één keer lukt.