zondag 17 augustus 2014

52 weken: sloten, cijfers en benen

Ik heb gemerkt, dat ik makkelijker buiten kaders denk bij meer concrete onderwerpen. Als je sowieso al alle kanten op kunt met het onderwerp, heb ik meer moeite om originele invalshoeken te bedenken.

De 'leidingen' uit week 2 waren lekker concreet. Ik maakte een foto van mijn meterkast, maar ook een van een glij-ding en een met begeleiding van rolstoelers. Ik vond dat redelijk origineel bedacht.
De ' blaadjes' van week 9 waren ook erg concreet. Ik zag veel bloem- en boomblaadjes van medecursisten op Facebook. Zelf fotografeerde ik die natuurlijk ook, want wees nou eerlijk: dat soort blaadjes komen het eerst in je op als je denkt aan 'blaadjes'. Gelukkig waren ze nuttig voor 'de studie in groen'. De stapel blaadjes (tijdschriften) en de gelatine(-blaadjes) bedacht ik in tweede instantie.
De onderwerpen van afgelopen weken waren ook weer lekker concreet dus - wat mij betreft - vol van originaliteit.


Week 12: sloten
Ik heb een hele serie hangsloten van medecursisten gezien. Ik vond zelf ook een mooie:

week 12: sloten

De bonusopdracht bestond uit het maken van één of meer collages van foto's van afgelopen weken met een bepaald thema, zoals bijvoorbeeld de meest abstracte foto's of de foto's die je het meest raken. Ik maakte drie collages: over foto's die mij het meest raakten, foto's waarbij ik een terugkerend patroon ontdekte, en - hoe voorspelbaar - foto's waarbij ik een alternatieve invulling van het onderwerp had bedacht.
Hier twee van die drie collages.

week 12 bonus:
foto's die mij het meest raakten

Ik heb gemerkt dat ik het leuk vind om sterk in te zoomen op het onderwerp. Dat worden regelmatig mooie foto's, vind ik.

week 12 bonus:
foto's met een originele invalshoek

Het maken van collages vind ik ook erg leuk!

Week 13: cijfers
Ik maakte voor deze opdracht gebruik van het startnummer van een deelnemer aan 'Het Rondje Eilanden'. Wat dat precies is, lees je in het Koontje van vorig jaar. Ik was er dit jaar dus ook weer bij!

week 13: cijfers

Kan iemand mij uitleggen wat deze cijfers betekenen?

week 13: cijfers.

Week 14: benen
Dit was een opdracht waarbij ik veel inspiratie opdeed tijdens een van mijn vrijwilligersdiensten in het ziekenhuis.

week 14: hardwerkende benen

week 14: schuifelende benen

Ook deze week weer een collage als bonusopdracht. Ik heb de opdracht enigszins vrij geïnterpreteerd en 'alternatieve benen' gefotografeerd. 

week 14: alternatieve benen

Het volgende onderwerp is inmiddels bekend. Daar moet ik eens goed voor gaan zitten.

1 opmerking:

Apple gebruikers kunnen problemen ondervinden bij het plaatsen van een reactie. Excuses daarvoor.

Voor andere gebruikers: de eenvoudigste methode om een reactie te plaatsen: kies EERST een profiel bij 'Reageer als'. Het makkelijkst is Naam/URL. Je naam is gewenst, een URL hoeft niet. Klik op DOORGAAN. Schrijf vervolgens je reactie. Blok en kopieer (Ctrl+C)/bewaar voor de zekerheid je reactie, voor het geval dat het plaatsen niet in een keer vlekkeloos verloopt (mocht dat zo zijn, dan ligt dat niet aan jou!). Bekijk eventueel een voorbeeld van je reactie. Klik vervolgens op 'Publiceren'.
Vergeet niet aan te vinken dat je geen robot bent.

Op voorhand excuses als het plaatsen van een reactie niet in één keer lukt.