dinsdag 9 september 2014

52 weken: zitplaatsen, het weer en verdwijnpunten


De afspraak is dat we maximaal drie foto's per week mogen posten, met een maximum van één per dag. Deze aantallen zijn vastgesteld zodat je met een groep van 40 deelnemers, ieders foto's kunt bekijken en kunt voorzien van feedback. Wanneer iedereen onbeperkt het resultaat van zijn of haar inspiratie zou mogen laten zien, zou je overstelpt worden door een oneindig aantal foto's, want sommige deelnemers zijn erg fanatiek!

Ik merk dat ik het liefst de eerste dag van een opdracht alle foto's maak, uit angst dat ik er niet voldoende zal hebben. Soms gebeurt het ook wel eens dat ik pas tegen het eind van de week de eerste foto maak die ik goed genoeg vind om te posten. Daar word ik wat onrustig van. Desondanks haal ik mijn maximum van drie foto's meestal wel. Het is nog maar éénmaal voor gekomen dat ik minder dan drie foto's geschikt vond om te delen. Deze weken lukte het ook weer. Hier deel ik overigens alleen mijn allermooiste foto's.


Week 15: zitplaatsen
Deze week mochten we er eens goed voor gaan zitten. Een van de bankjes in mijn achtertuin begon aardig te overwoekeren. Elk nadeel heb zijn voordeel, toch?

week 15: zitplaatsen
En ook maakte ik weer dankbaar gebruik van mijn vrijwilligersdienst in het ziekenhuis. De bonusopdracht was namelijk een collage te maken van alle zitplaatsen in één iets. Ik misbruikte daar het zo goed als uitgestorven ziekenhuis op een zaterdagochtend voor.

week 15- bonusopdracht: zitplaatsen in een iets

Week 16: het weer
Else blijkt de onderwerpen niet van tevoren te plannen. Voor het onderwerp van deze week liet Else zich inspireren door een lekkage in haar huis. Veroorzaakt door ...... het augustusweer. Vanaf dat we de opdracht kregen om 'het weer' te fotograferen, regende het veel.

week 16: regen in Abcoude

Tegen het einde van de week klaarde het weer wat op. Door omstandigheden liep ik deze dagen vroeger dan gebruikelijk met de honden. Misschien moet ik dat maar vaker doen, want normaal mis ik dit soort dingen. Zonde eigenlijk!

week 16: het weer 's morgens vroeg

Als bonusopdracht mochten we ons weer op een collage storten. De opdracht was foto's te maken van de dingen in huis waar je een weer-associatie mee had. Dat was niet zo moeilijk.

week 16 - bonusopdracht: het weer 

Week 17: verdwijnpunten
Een verdwijnpunt is een punt waarin door perspectief vertekende lijnen elkaar snijden.
Het eerste verdwijnpunt vond ik in het ziekenhuis.

week 17: verdwijnpunten

Het tweede verdwijnpunt bevond zich als onkruid langs een tegelpad bij mij in de buurt.

week 17: verdwijnpunten

Komende week mogen we op tasjesjacht. Ik ben benieuwd!

1 opmerking:

  1. Om bij foto week 17 verdwijnpunt als thema te noemen vind ik wel leuk gevonden.
    Het hart van dit rozet is voor mij juist het begin .....

    Succes met je cursus!

    Vriendelijke groet,

    BeantwoordenVerwijderen

Apple gebruikers kunnen problemen ondervinden bij het plaatsen van een reactie. Excuses daarvoor.

Voor andere gebruikers: de eenvoudigste methode om een reactie te plaatsen: kies EERST een profiel bij 'Reageer als'. Het makkelijkst is Naam/URL. Je naam is gewenst, een URL hoeft niet. Klik op DOORGAAN. Schrijf vervolgens je reactie. Blok en kopieer (Ctrl+C)/bewaar voor de zekerheid je reactie, voor het geval dat het plaatsen niet in een keer vlekkeloos verloopt (mocht dat zo zijn, dan ligt dat niet aan jou!). Bekijk eventueel een voorbeeld van je reactie. Klik vervolgens op 'Publiceren'.
Vergeet niet aan te vinken dat je geen robot bent.

Op voorhand excuses als het plaatsen van een reactie niet in één keer lukt.