zondag 16 november 2014

52 weken: druppels, tijd en verbinding

Elke week op zaterdagochtend druppelen de nieuwe foto-opdrachten binnen. Het kon natuurlijk niet uitblijven dat er ook eens eentje over 'druppels' zou gaan.
We zijn nu in het stadium beland dat we wat meer abstracte opdrachten krijgen. Zoals die van week 26 en 27. Dat soort opdrachten prikkelen meer om na te denken hoe je het onderwerp op beeld zult gaan vastleggen. Het is handig als het toeval soms een handje helpt. Wel een uitdaging!


Week 25: druppels
Na een aantal weken met lekker droog en zonnig nazomerweer, regende het in de week van deze opdracht toevallig weer. Volgens mij heeft Else een afspraak met de weergoden!

Stel ik je erg teleur als ik beken dat ik voor deze foto niet languit op mijn buik in het natte gras lag?

week 25: druppels
 Onderstaande druppels vond ik in mijn tuin na een frisse regenbui.

week 25: druppels
Week 26: tijd
Het was bij deze opdracht niet de bedoeling om je mooiste antiek op de foto te zetten. De foto moest een verhaal vertellen, met een tijdverloop.
T, dank ik dat ik jouw handen hiervoor mocht gebruiken!

week 26: tijd
Onderstaande tijd-foto is een detail van de kaart van het Verenigd Koninkrijk. Hier brengen mijn lief en ik sinds 2001 zeer regelmatig onze vakanties door. Wij begonnen ooit met het prikken van punaises bij de plaatsen waar we iets moois zagen. We lopen inmiddels een aantal vakanties achter, maar de gehele kaart - met uitzondering van Schotland - is in de loop van de tijd aardig gevuld met punaises.

week 26: tijd
Week 27: verbinding
Hoe leg je nou iets als 'verbinding' vast op de gevoelige plaat? Ik heb gedacht aan een hamer en spijker en aan naald en draad, maar dat vond ik te kil en te gemakkelijk. Er moest wat meer gevoel bij komen kijken, vond ik. Dit onderwerp leent zich juist voor het vastleggen van emotie. Bijvoorbeeld het gevoel dat je krijgt bij twee oude mensjes die gearmd over straat lopen. Helaas zag ik deze oude mensen niet. Maar ik zag wel andere dingen!

In het hondenlosloopgebied kunnen Hoover en Pippa gaan en staan waar ze willen. Ze hoeven niet op het pad en niet bij elkaar te blijven. Kennelijk voelden zij zich op deze wandeling verbonden met elkaar. Als broer en zus is dat echter helemaal niet zo vanzelfsprekend!

week 27: verbinding
In de stad vond ik het gearmde stel. Niet op leeftijd, maar juist erg jong en zojuist in de echt verbonden. Als dat geen verbinding is! Overigens, ik maakte geen deel uit van het gezelschap. Het was een kwestie van toevallig op hetzelfde moment op dezelfde plaats aanwezig zijn.


Toevallig of niet? Het toeval hielp in ieder geval een handje.

Ik ben benieuwd naar de afvallige foto's van het volgende onderwerp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Apple gebruikers kunnen problemen ondervinden bij het plaatsen van een reactie. Excuses daarvoor.

Voor andere gebruikers: de eenvoudigste methode om een reactie te plaatsen: kies EERST een profiel bij 'Reageer als'. Het makkelijkst is Naam/URL. Je naam is gewenst, een URL hoeft niet. Klik op DOORGAAN. Schrijf vervolgens je reactie. Blok en kopieer (Ctrl+C)/bewaar voor de zekerheid je reactie, voor het geval dat het plaatsen niet in een keer vlekkeloos verloopt (mocht dat zo zijn, dan ligt dat niet aan jou!). Bekijk eventueel een voorbeeld van je reactie. Klik vervolgens op 'Publiceren'.
Vergeet niet aan te vinken dat je geen robot bent.

Op voorhand excuses als het plaatsen van een reactie niet in één keer lukt.