zondag 25 januari 2015

52 Weken: feest, begin en moed

Na een bruisende opdracht in de eerste week, twee best lastige opdrachten om te fotograferen. Toch prikkelen dit soort abstracte opdrachten de creativiteit meer dan hele concrete onderwerpen.



Week 34: feest
Na de onrust van de Kerstdagen was het tijd voor feest. Natuurlijk werd er geproost op 2015!

week 34: feest

Deze foto maakte ik een paar dagen voor Nieuwjaar, tijdens een après Kerst/pré Nieuwjaarsbijeenkomst met mijn voormalige schilderclubje. Ik kreeg een echt 'Kleurboek voor Volwassenen' cadeau. Een feestje om weer eens ouderwets met kleurpotloden in de weer te zijn.


Later die week dook ik met mijn lief en de honden onder in Friesland, om het geweld van Oud & Nieuw te ontlopen. Het was een feestje om voor het eerst met alle drie de honden naar het bos te gaan.

week 34: feest

Week 35: begin
Heel toepasselijk was de opdracht in de eerste week van het nieuwe jaar: fotografeer een nieuw begin.

Ik reageerde op een vacature voor vormgever bij het Rode Kruis, afdeling Utrecht. Ik had een gesprek en mag aan de slag zodra er iets vormgegeven moet worden. Ik ga in ieder geval mijn stempel drukken op het kwartaalmagazine. Dat wordt echt een nieuw begin voor mij!

week 35: een nieuw begin

In diezelfde week vonden er afschuwelijke aanslagen plaats in Parijs. Ik maakte mijn eigen versie van 'Je suis Charlie', in de hoop dat dit juist NIET het begin is van nieuwe onrusten.

week 35: géén nieuw begin 


Dit is een soort van Droste-effect, maar dan net even anders.

Week 37: moed
De aanslagen in Parijs waren aanleiding om 'moed' te fotograferen. Dit vond ik een lastige opdracht. Uiteindelijk nam ik mezelf als onderwerp: ik was proefpersoon bij een medische opleiding en werd een ochtend lang het hemd van het lijf gevraagd voor een heel uitgebreide anamnese. Hier zie je al mijn klachten uitgeschreven op het bord. Toch best moedig, vond ik. Gelukkig werd er ook een behandelplan opgesteld. Je snapt natuurlijk dat ik mijn klachten niet op internet etaleer....

week 36: moed

De volgende foto's worden luchtiger, ik beloof het.

2 opmerkingen:

  1. Echt moedig. Een bord vol klachten! Hoe gaat het er mee????
    Ik maak me echt zorgen.
    Horen we nog iets over het behandelplan. Kan het ambulant of word je opgenomen?? ML

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties

    1. Geen klachten waarvan jij nog niet op de hoogte was. Behandelplan was vooral een bevestiging dat we (lees: mijn behandelaar) op de goede weg bezig zijn. Ook daar niets nieuws onder de zon, wel nieuwe ideeën. Geen opname in de planning dus je kunt gerust zijn. Gelukkig.

      Verwijderen

Apple gebruikers kunnen problemen ondervinden bij het plaatsen van een reactie. Excuses daarvoor.

Voor andere gebruikers: de eenvoudigste methode om een reactie te plaatsen: kies EERST een profiel bij 'Reageer als'. Het makkelijkst is Naam/URL. Je naam is gewenst, een URL hoeft niet. Klik op DOORGAAN. Schrijf vervolgens je reactie. Blok en kopieer (Ctrl+C)/bewaar voor de zekerheid je reactie, voor het geval dat het plaatsen niet in een keer vlekkeloos verloopt (mocht dat zo zijn, dan ligt dat niet aan jou!). Bekijk eventueel een voorbeeld van je reactie. Klik vervolgens op 'Publiceren'.
Vergeet niet aan te vinken dat je geen robot bent.

Op voorhand excuses als het plaatsen van een reactie niet in één keer lukt.