zaterdag 14 februari 2015

Tekenen met Paulo, Gert en Hans

Het werken op groter formaat (losse vellen A2 in plaats van in een boek van A4-formaat) brengt met zich mee, dat het lastiger is om mijn tekeningen te fotograferen. Als ik niet direct na afloop van de les daar ter plekke foto's maak, komt het er thuis vaak niet van.
De foto's worden het mooist als ik ze stuk voor stuk ophang en dan  fotografeer. Dat is niet eenvoudig met drie honden in huis. Ik loop dus wat achter met de resultaten van mijn tekenlessen.

In dit Koontje laat ik tekeningen zien van vier lessen met toevallig allemaal mannelijke modellen, gerangschikt naar model. Er missen nog steeds drie lessen met Paulo, Maria en Jan als model, waar ik geen foto's van heb. Die tekeningen hou je tegoed. Misschien.


Paulo
Het tekent altijd lekker als Paulo model staat. De resultaten zijn helaas niet altijd naar mijn zin, maar de onderstaande tekeningen durf ik wel te laten zien: een hele tekening en een detail, zijn hoofd.



Met een beetje fantasie lijkt deze kop wel een beetje.

Gert
Gert lijkt zich goed te lenen voor het tekenen van een portret. Dat deden we in ieder geval beide keren dat hij model stond.


Een portret bestaat uit meer dan alleen losse delen van het gezicht. Helaas was het geheel niet gelukt, dus heb ik hier geen foto van.

Gert heeft natuurlijk ook handen en voeten.


En we tekenden Gert als geheel. Hier een stand met een verkorting van zijn linkerbeen die niet helemaal goed gelukt is.


En een staande stand, waarbij de benen  - natuurlijk - te kort zijn. Mijn handelsmerk, toch?


Hans
Hans was een voor mij nieuw model. Dat was even wennen, maar ik ben best tevreden over het resultaat.

In de onderste tekening zijn de rechter arm en hand wat groot en het been juist te klein, maar alle handen en voeten mogen er zijn!




Ik beloof weer regelmatiger over mijn tekenlessen te konen. Is bij deze afgesproken!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Apple gebruikers kunnen problemen ondervinden bij het plaatsen van een reactie. Excuses daarvoor.

Voor andere gebruikers: de eenvoudigste methode om een reactie te plaatsen: kies EERST een profiel bij 'Reageer als'. Het makkelijkst is Naam/URL. Je naam is gewenst, een URL hoeft niet. Klik op DOORGAAN. Schrijf vervolgens je reactie. Blok en kopieer (Ctrl+C)/bewaar voor de zekerheid je reactie, voor het geval dat het plaatsen niet in een keer vlekkeloos verloopt (mocht dat zo zijn, dan ligt dat niet aan jou!). Bekijk eventueel een voorbeeld van je reactie. Klik vervolgens op 'Publiceren'.
Vergeet niet aan te vinken dat je geen robot bent.

Op voorhand excuses als het plaatsen van een reactie niet in één keer lukt.