zondag 28 april 2013

Eindelijk dan echt lente

Ik durf het er bijna niet meer over te hebben, maar eindelijk lijkt het dan toch lente te worden. 
Laatst haalde ik al de fleecevoering uit mijn jas zodat ik hem nog even kan doordragen als lentejas. Hij heeft namelijk van die handige zakken voor hondenpoepzakjes en brokjes.
Mijn wintertruien gaan allemaal in de was om voorlopig ver weg opgeborgen te worden, en ik onderdruk de neiging tot een voorjaarsschoonmaak (want ik ben nu eenmaal niet zo'n poetser).

Mijn laatste griepvirus is op zijn retour (ik kreeg dit keer alle virussen van de epidemie!) en ik schafte een nieuw buisje met homeopathische korreltjes tegen zonneallergie aan.

De natuur loopt lekker uit. De bomen krijgen weer blaadjes en het gras wordt weer sappig groen. Opvallend is dat het in Utrecht echt al groener is dan in het noordelijker gelegen Drenthe.
Het aspergeseizoen loopt een maand achter in vergelijking met normaal, maar ik heb wel al raapsteeltjes gegeten.
En vanmorgen zag ik de eerste jonge eendjes met pa en moe!

Wat heeft het in mijn beleving lang geduurd voordat het echt zover was! En wat heb ik me erdoor laten beïnvloeden als de kou het toch weer won van de prille lente. Zo ken ik mezelf helemaal niet.
Maar nu is de lente er. Laat maar komen die zon. Ik ga er volop van genieten! Ik vind dat ik het onderhand verdiend heb. En iedereen met mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Apple gebruikers kunnen problemen ondervinden bij het plaatsen van een reactie. Excuses daarvoor.

Voor andere gebruikers: de eenvoudigste methode om een reactie te plaatsen: kies EERST een profiel bij 'Reageer als'. Het makkelijkst is Naam/URL. Je naam is gewenst, een URL hoeft niet. Klik op DOORGAAN. Schrijf vervolgens je reactie. Blok en kopieer (Ctrl+C)/bewaar voor de zekerheid je reactie, voor het geval dat het plaatsen niet in een keer vlekkeloos verloopt (mocht dat zo zijn, dan ligt dat niet aan jou!). Bekijk eventueel een voorbeeld van je reactie. Klik vervolgens op 'Publiceren'.
Vergeet niet aan te vinken dat je geen robot bent.

Op voorhand excuses als het plaatsen van een reactie niet in één keer lukt.