maandag 22 juli 2013

Boek 'Anneke, zorgen om de zorg'


Afbeelding: Farma Fonds
Anneke was een collega van mij bij het Instituut voor Verantwoord Medicijngebruik (IVM).  Ik zeg was, omdat ik inmiddels niet meer bij het IVM werk en we daarom geen collega's meer zijn. Toch houdt ze een warm plekje in mijn hart. En in mijn mailprogramma, want Anneke is ziek en houdt geïnteresseerden regelmatig op de hoogte van haar wel en wee. Ik bewonder Anneke bijzonder om haar positieve instelling en haar vechtlust. Vaak ben ik in tranen bij het lezen van haar updates.

Bij het IVM wordt gewerkt aan het stimuleren van 'verantwoord medicijngebruik' en medicatieveiligheid. Anneke is apotheker en weet daar dus veel van af. In het boek beschrijft ze haar ervaringen die ze tegenkomt in de zorg.
Het boek moet nog uitgegeven worden. Daar is € 15.000,00 voor nodig, waarvan door middel van donaties al ruim 25% bij elkaar gespaard is.

Het boek verdient uitgegeven te worden. Anneke verdient dat ook! Ik doneerde al. Jij ook? Doe het! Doneer!!


Je bent 35, apotheker, net moeder, en de diagnose luidt kanker. Ongeneeslijk.
Waar loop je allemaal tegen aan?

In 2007 werd Anneke op 35-jarige leeftijd gediagnosticeerd met borstkanker. Na een intensief traject leek het gevaar in 2008 geweken.
In 2011 bleek het echter opnieuw helemaal mis. Anneke had uitzaaiingen in botten, lever, longen en later ook in de hersenen. Als jonge moeder was haar vechtlust groot, als apotheker en leidinggevende bij het Instituut voor Verantwoord Medicijngebruik was haar kennis van de gezondheidszorg eveneens groot. Maar als patiënt liep ze tegen onbegrijpelijke zaken aan, organisatorische blunders, onvolledige dossiers, gebrekkige communicatie en de machteloosheid die je als patiënt in dat systeem ten deel valt. Met regelmatige updates hield ze haar collega's, familie en vrienden op de hoogte. Haar persoonlijke verhaal is zo beeldend, leerzaam en ontroerend, dat ze in overleg met haar werk besloot haar ervaringen toe te vertrouwen aan het papier.

Het boek is af. Graag willen we haar boek laten redigeren, vormgeven en uitgeven.

(overgenomen van website Farma Fonds)

Donaties zijn welkom via het Farma Fonds van het IVM.

2 opmerkingen:

  1. To,

    Dit boek verdient uitgegeven te worden en wel zo snel als kan. want ze moet het nog zelf in de vingers voelen.
    Mijn bijdrage bestaat er in dat ik het aanschaf zodra het uit is en... dan maak ik er ook reclame voor zodat er kans is op een "bestseller

    BeantwoordenVerwijderen

Apple gebruikers kunnen problemen ondervinden bij het plaatsen van een reactie. Excuses daarvoor.

Voor andere gebruikers: de eenvoudigste methode om een reactie te plaatsen: kies EERST een profiel bij 'Reageer als'. Het makkelijkst is Naam/URL. Je naam is gewenst, een URL hoeft niet. Klik op DOORGAAN. Schrijf vervolgens je reactie. Blok en kopieer (Ctrl+C)/bewaar voor de zekerheid je reactie, voor het geval dat het plaatsen niet in een keer vlekkeloos verloopt (mocht dat zo zijn, dan ligt dat niet aan jou!). Bekijk eventueel een voorbeeld van je reactie. Klik vervolgens op 'Publiceren'.
Vergeet niet aan te vinken dat je geen robot bent.

Op voorhand excuses als het plaatsen van een reactie niet in één keer lukt.