zaterdag 6 december 2014

52 weken: vol verborgen afval

Eindelijk eens onderwerpen waarmee je een leuke titel voor een Koontje kunt maken. Helaas niet in chronologische volgorde, maar dat is bijzaak, vind ik.





Week28: afval
Deze week draaide het om afval. Of beter: waar het afval blijft.
Ik greep mijn kans om één van 'mijn' afvalbakken te presenteren. Begin van dit jaar vroeg ik de gemeente om meer afvalbakken in mijn achtertuin (lees: ons hondenlosloopgebied). Je moest namelijk wel erg ver met een dampende drol lopen voordat je hem kwijt kon. Een half jaar later (!) hadden we zowaar twee nieuwe vuilnisbakken. Dit is er één van.

week 28: afval

En zo halen ze in de Utrechtse binnenstad het afval op. Leuk om eens te zien!

week 28: afval ophalen in de binnenstad

Een andere afvalfoto - die van een herfstig en daardoor moeilijk bladvrij te houden pad - gebruikte ik voor een Koontje. Bekijk die foto hier.

De bonusopdracht ging over afval in de natuur, voor zover dat mooi kan zijn. Dit afval is zelfs dodelijk, zowel voor mens als natuur! 

week 28: bonus - afval in de natuur

Week 29: het verborgene
Hier hebben ze duidelijk heel wat te verbergen! 

week 29: het verborgene

Dit gat in de grond bij de Domtoren is de ingang van Dom Under, naar de verborgen schatten onder het Domplein. Ik heb ze zelf nog niet gezien, maar het schijnt de moeite waard te zijn!

week 29: het verborgene

Elke stad heeft zijn verborgen plekjes. Zo ook Utrecht. Ik fotografeerde er enkele voor de bonusopdracht. Oasetjes van rust in de drukke binnenstad. In dit seizoen ogen ze wat triestig, maar in de lente en zomer zijn ze ook nog eens een feest voor het oog!

week 29: bonus - verborgen plekjes in Utrecht

Week 30: vol, weelde, overvloed
Een onderwerp waar ik niet zoveel mee had. De foto's van mijn volle vaatwasser en een bak vol met statiegeldflessen zijn niet zo interessant om te laten zien. De bonusopdracht daarentegen - fotografeer je eigen weelde - wil ik graag toelichten.

Dit koos ik als mijn weeldes:

week 30: bonus - mijn weeldes



Van boven naar beneden en van links naar rechts: Pien is al lekker vertrouwd met Hoover en Pippa, ondanks de crisis toch een goed gevulde portemonnee, een vakantie om naar uit te kijken, mijn soulmate M (we zijn alweer bijna 15 jaar samen!), mijn dagelijkse kop koffie (al dan niet met chocolade erbij), een onderdeel van mijn nieuwe elektrische fiets (voelt een beetje mutsig maar had ik jaren eerder moeten doen) en een geweldige hobby waar ik duidelijk in groei en veel energie van krijg. En last but not least: mijn veilige thuishaven.

Alles bij elkaar genomen voel ik me een rijk mens met veel lichtpuntjes in donkere dagen. Eens zien of ik er voor de volgende opdracht nog meer weet te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Apple gebruikers kunnen problemen ondervinden bij het plaatsen van een reactie. Excuses daarvoor.

Voor andere gebruikers: de eenvoudigste methode om een reactie te plaatsen: kies EERST een profiel bij 'Reageer als'. Het makkelijkst is Naam/URL. Je naam is gewenst, een URL hoeft niet. Klik op DOORGAAN. Schrijf vervolgens je reactie. Blok en kopieer (Ctrl+C)/bewaar voor de zekerheid je reactie, voor het geval dat het plaatsen niet in een keer vlekkeloos verloopt (mocht dat zo zijn, dan ligt dat niet aan jou!). Bekijk eventueel een voorbeeld van je reactie. Klik vervolgens op 'Publiceren'.
Vergeet niet aan te vinken dat je geen robot bent.

Op voorhand excuses als het plaatsen van een reactie niet in één keer lukt.