zaterdag 16 maart 2013

100 verschillende lezers!

Op 1 januari startte ik ‘Rode Konen’ als goed voornemen voor dit jaar. In 2,5 maand schreef ik ruim 20 koontjes (dat zijn er gemiddeld bijna twee per week!), en vandaag bereikte ik de mijlpaal van de 100e unieke lezer!
Welkom, 100e lezer, wie je ook bent!


Google Analytics laat zien dat er totaal 291 bezoekers waren, waarvan sinds vandaag 100 unieke lezers. Jullie lazen 875 pagina's. Bijna tweederde van jullie komt vaker terug om meer koontjes te lezen. In totaal werden er 875 koontjes weergegeven!

Gemiddeld lezen jullie ongeveer drie koontjes per bezoek en (ook alweer gemiddeld) verblijven jullie bijna vier minuten op mijn weblog. Ik voel me vereerd!
Mijn koontjes worden gelezen in Nederland, België, Duitsland en zelfs Brazilië! 
 
Ik ben steeds erg nieuwsgierig wie mijn lezers zijn. Als er een reactie achtergelaten wordt, is dat natuurlijk duidelijk. Zoniet, dan blijft het gissen. Want Google Analytics laat veel zien, maar dat nou net niet. En ik ben niet zo’n nerd dat ik weet hoe ik dergelijke informatie kan achterhalen. Als dat überhaupt al mogelijk is.

Wat ik wel uit Google Analytics kan halen is dat het koontje over Pippa die op ontdekkingsreis gaat, het vaakst werd gelezen. Met name door de eenmalige bezoekers. Zou er echt gedacht worden dat het over 'de zus van….’ gaat en wordt er een smeuïg verhaal verwacht? Waarschijnlijk wel, want dit is ook het koontje van waaruit mijn weblog het vaakst weer verlaten wordt.
 
Uiteraard schrijf ik vooral voor mezelf, omdat ik daar rode konen van krijg, maar ik hoop dat ik het ook een beetje voor jullie, mijn lezers, doe. Dat dat zo is, blijkt wel uit het feit dat  tweederde van jullie terugkeert.
Soms vertellen jullie mij dat je mijn koontjes leuk vindt. Dat vind ik altijd leuk om te horen, en ik word er ook blij van. Weer een rood koontje gescoord! Maar reacties onder de berichtjes zijn ook leuk! En je deelt je mening over het betreffende koontje ook nog eens met andere lezers! Leuk toch? Hierbij spoor ik je aan om een reactie achter te laten. Doe het gewoon! Een instructie hoe je je reactie te plaatsen, vind je bij het reactieveld.
 
En wist je al dat je je kunt abonneren op mijn koontjes? Jij ziet dan als eerste in je e-mail dat ik een nieuw koontje heb gepubliceerd. Makkelijker kan ik het niet voor je maken. Alleen maar (nog) leuker. Vul dus je e-mailadres in en wacht rustig af tot het volgende koontje vanzelf bij je binnenvliegt.
 
Lezers: bedankt!
 
Tot koons!
 
  
 

2 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met het bereiken van je mijlpaal.
    We genieten hier van je koontjes, al dan niet rood...
    Groetjes uit Budel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig zoals jij bezig bent. Je wordt nog wel eens wat op dit gebied. Zelf moet ik er niet aan denken om zo met klei bezig te zijn. "It's not my cup of tee". Maar ga zo door. Je eerste 100 Fan's zijn binnen. Dat moet toch een enorme stimulans zijn. Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Apple gebruikers kunnen problemen ondervinden bij het plaatsen van een reactie. Excuses daarvoor.

Voor andere gebruikers: de eenvoudigste methode om een reactie te plaatsen: kies EERST een profiel bij 'Reageer als'. Het makkelijkst is Naam/URL. Je naam is gewenst, een URL hoeft niet. Klik op DOORGAAN. Schrijf vervolgens je reactie. Blok en kopieer (Ctrl+C)/bewaar voor de zekerheid je reactie, voor het geval dat het plaatsen niet in een keer vlekkeloos verloopt (mocht dat zo zijn, dan ligt dat niet aan jou!). Bekijk eventueel een voorbeeld van je reactie. Klik vervolgens op 'Publiceren'.
Vergeet niet aan te vinken dat je geen robot bent.

Op voorhand excuses als het plaatsen van een reactie niet in één keer lukt.