woensdag 6 maart 2013

Lente!

De lente heeft Koning Winter nu toch echt bijna overwonnen. Gisteren was het al bijna 16 graden in De Bilt, een record voor deze datum. Voor aankomend weekend is er nog een laatste stuiptrekking van kou voorspeld, maar daarna is het toch echt wel gedaan.
 
Sneeuwklokjes en krokussen hebben ook zin in lente en schieten overal uit de grond. Een geweldig gezicht! Ik word daar altijd erg vrolijk van.

De knoppen in mijn klimhortensia hebben de vorige vorstaanvallen overleefd en doen nu hun best groter te groeien. Ze zien er lekker fris en sappig uit. Het is ook alweer vroeg licht, en later donker. Ook zo’n leuke bijkomstigheid. Het is nu eenmaal prettig om ’s morgens niet in het donker te vertrekken en ’s avonds met licht thuis te komen.
 
Gisteren fietste ik nog niet helemaal zonder winterse attributen zoals muts, sjaal en handschoenen naar mijn werk. Gisteren was ik nog erg verknocht aan mijn sjaal. Maar dat was gisteren. Vanochtend liet ik ook die sjaal thuis. Toegegeven: ik heb nog wel mijn winterjas aan……
Maar wat een verschil met afgelopen zaterdag toen ik tijdens de foto-excursie stond te kleumen omdat handschoenen en muts eigenlijk een must waren!
 
Ik verheug me echt op de lente. Laat maar komen dat zonnetje! Niet de boel overhaasten en alsjeblieft dit jaar lekker rustig aan beginnen. Nu niet meteen doorschieten naar 25 graden. Even lekker de tijd nemen om langzaam op te bouwen en dan een lekker lange nazomer. Afgesproken? Ik zeg: DOEN!

4 opmerkingen:

  1. Ook ik zit te wachten op de lente. Je kunt merken dat die in de startblokken staat, want aan het geluid van het gefluit van de vogeltjes kun je toch wel merken dat er een verandering komt. Heerlijk, zo op de vroege morgenwandeling. De hond heeft er niet echt oor naar, want die is meer gefixeerd op plasplekkies. Ik des te meer, zeker als even gedraald wordt bij een paal of boomstam.
    Lente: laat maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja lekker he? Ik ben benieuwd wanneer onze huiseend terugkeert naar haar nest in de voortuin.

      Verwijderen
  2. Dat was inderdaad even lekker die voorjaarsdag. Overigens is de lente alweer voorbij. In het weekend zal het weer sneeuwen en misschien - 10 graden worden. Haast eigenlijk symbolisch voor mijn herstel. De ene dag JOEPIE!! de andere dag weer negatief. Maar toch, vooruitgang!!!
    Heeft jullie huiseend eieren liggen in haar nest?? Als ze niet thuiskomt is ze gealarmeerd door de honden en zal beslist niet terugkomen. Toen ik een jaar of tien geleden een jaar geen hond had kwamen ze ook bij mij in de tuin broeden. Daarna nooit meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. To, ik hoop dat de lente bijdraagt aan verder positief herstel.
      Onze huiseend is er nog niet, ik ben benieuwd of ze dit jaar weer terugkomt. Vorig jaar trok ze zich niets aan van Hoover, misschien is dat nu - met Pippa erbij - anders. Moeten we nog even afwachten dus.

      Verwijderen

Apple gebruikers kunnen problemen ondervinden bij het plaatsen van een reactie. Excuses daarvoor.

Voor andere gebruikers: de eenvoudigste methode om een reactie te plaatsen: kies EERST een profiel bij 'Reageer als'. Het makkelijkst is Naam/URL. Je naam is gewenst, een URL hoeft niet. Klik op DOORGAAN. Schrijf vervolgens je reactie. Blok en kopieer (Ctrl+C)/bewaar voor de zekerheid je reactie, voor het geval dat het plaatsen niet in een keer vlekkeloos verloopt (mocht dat zo zijn, dan ligt dat niet aan jou!). Bekijk eventueel een voorbeeld van je reactie. Klik vervolgens op 'Publiceren'.
Vergeet niet aan te vinken dat je geen robot bent.

Op voorhand excuses als het plaatsen van een reactie niet in één keer lukt.