dinsdag 1 januari 2013

Rode konen in 2013

Met deze blog maak ik een van mijn voornemens voor 2013 concreet.
2013 gaat namelijk een zoektocht worden naar dingen waar ik blij van word, die ik graag doe, waar mijn passie ligt. Dingen waar ik zogezegd 'rode konen'* van krijg. En dat gaat dan hopelijk resulteren in een baan waarmee ik oud ga worden.

Twee van die rode-konen-dingen heb ik al ontdekt, namelijk met taal bezig zijn, en fotograferen. Die twee dingen ga ik in deze weblog combineren. De bedoeling is om regelmatig (ik hang er heel bewust geen tijdaanduiding aan) te schrijven over dingen waarover ik mij verwonder en/of dingen waar ik rode koontjes van krijg. Het is heel nadrukkelijk geen dagboek om mijn diepste zielenroerselen in kwijt te kunnen; dat doe ik elders.
Waar mogelijk zal ik proberen om er ook een fotootje bij te plakken. Deze maand nog start ik met een cursus digitale fotografie om mijn camera beter te leren kennen, dus daar kan ik meteen mooi mee oefenen.

Onderwerpen die in ieder geval aan de orde zullen komen: de nizinny's (honden) Hoover en (vanaf 12 januari a.s.) Pippa, en mijn ervaringen met de cursus 'Werken naar model' die ik ga volgen. En verder alles wat zich aandient waar ik over wil schrijven en wat ik wil delen.


*Met dank aan vriendin R die deze term noemde toen we in de sauna waren. Toen hadden we ook rode konen, maar dat kwam omdat onze hoofden nog niet voldoende waren afgekoeld.
Inderdaad, saunabezoek is ook zo'n rode-konen ding van me.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Apple gebruikers kunnen problemen ondervinden bij het plaatsen van een reactie. Excuses daarvoor.

Voor andere gebruikers: de eenvoudigste methode om een reactie te plaatsen: kies EERST een profiel bij 'Reageer als'. Het makkelijkst is Naam/URL. Je naam is gewenst, een URL hoeft niet. Klik op DOORGAAN. Schrijf vervolgens je reactie. Blok en kopieer (Ctrl+C)/bewaar voor de zekerheid je reactie, voor het geval dat het plaatsen niet in een keer vlekkeloos verloopt (mocht dat zo zijn, dan ligt dat niet aan jou!). Bekijk eventueel een voorbeeld van je reactie. Klik vervolgens op 'Publiceren'.
Vergeet niet aan te vinken dat je geen robot bent.

Op voorhand excuses als het plaatsen van een reactie niet in één keer lukt.